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Céline Dion pose entièrement nue pour Vogue: sublime !

Publié par Notre Rédaction le 04 Juil 2017 à 15:04
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Céline Dion ose tout !

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Après nous avoir étonné à plusieurs reprises avec ses tenues toutes plus osées les unes que les autres ces derniers mois, Céline Dion vient une fois de plus de nous surprendre. Et pour cause, la chanteuse Canadienne a osé le nu ! Mais le nu artistique bien évidemment. Et c’est pour le magazine Vogue que Céline Dion a osé se dévoiler dans le plus simple appareil.

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En effet, dans le cadre de sa tournée de concerts (elle est d’ailleurs à Paris ce soir, demain et après-demain), le magazine a suivi la chanteuse dans sa course folle aux essayages de ses tenues de concert. Car ce sont des maisons de couture comme Armani Privé, Schia­pa­relli, Giam­bat­tista Valli et Versace qui habillent la star. Aussi, Vogue a shooté la sublime Céline entre deux robes enfilées, nue, assise sur une chaise et cachant son anatomie de façon naturelle.

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Ce qu’il en ressort ? Du haut de ses 49 ans, elle est à couper le souffle. Ses fans ne tarissent d’ailleurs pas d’éloge au sujet de ce cliché relevant notamment l’assurance dont la star fait preuve. Il est clair qu’on aimerait autant avoir son physique que son assurance. En tout cas, Céline est ici épatante, belle et épanouie.

 

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Here’s a little naked fact to ponder while Celine Dion changes looks between shows: for the past five years she has worn haute couture near exclusively for her own performances (in Las Vegas and on her current « mini-tour » of Europe). She performs a minimum two hours a night, five or six nights a week, dancing and curtseying and generally gesticulating sans abandon, in handmade, hand-beaded delicacies designed solely to walk a catwalk or a carpet (and often with handlers). For Celine’s orders, the houses send teams to Nevada for typically three fittings, before the garments are ultimately finished in her local, private atelier. Armani Prive, Schiaparelli, Giambattista Valli, Versace…only a partial list. Everyone, basically. In Vegas, Velcro panels are added to allow for her ribcage to expand or for a quick outfit change. Micro straps of elasticized chiffon prevent a slit from becoming a sloppy situation mid-squat. Shoes—always heels, never platforms—are ordered one size smaller (she is normally a 38) and refitted with metal shanks. Says Celine, « We have to make haute couture industrial. » And, more enigmatically: « The clothes follow me; I do not follow the clothes. » Which is to say: the haute couture, with all its fragility and handcraft, has to perform professionally for Ms. Dion. And privately as well. Years ago, Celine bought a classic little black dress from the Christian Dior atelier when the house was overseen by John Galliano. It is simple, falling to mid calf, and narrow as can be with just a hint of stretch. It requires a minimum of jewelry, a statement bracelet or perhaps one of the major diamond rings she designed with her late husband Rene Angelil: two pear cuts set in a wide pave band, or two hearts of diamond and emerald abstractly interlocking, on a cushion of yet more diamonds. This LBD forces you to walk one foot in front of the other. This is a dress Celine knows well and clearly loves, the simplest evocation of the private luxury of couture and the total antithesis of the red carpet hoopla that attends the union of fashion and celebrity. It is also the dress she wore to Rene’s funeral. #CelineTakesCouture Photo by @sophfei.

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